Zasady pracy i
oceniania na zajęciach biologii.
1.
Oceny
możesz uzyskać za:
a)
aktywność
na zajęciach. Jeśli prawidłowo wykonasz całe
zadanie w trakcie zajęć otrzymujesz "+", jeśli nie wykonasz choćby
części zadania otrzymujesz "-". Plusy i minusy zostaną zamienione na
ocenę:
+
+ + + +
|
celujący
|
+
+ + +
|
bardzo dobry
|
+
+ + -
|
dobry
|
+
+ - -
|
dostateczny
|
+
- - -
|
dopuszczający
|
-
- - -
|
niedostateczny
|
b)
testy
sprawdzające (sprawdziany) - Termin ustalimy wspólnie
z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. Sprawdziany będą oceniane według punktacji
ustalonej dla naszego gimnazjum.
c)
zeszyt
- (1. masz wszystkie notatki kompletne, napisane bez błędów
ortograficznych, 2. wszystkie prace domowe znajdują się pod tematami
odpowiednich lekcji, 3. pismo, rysunki są estetyczne i czytelne, 4. zeszyt jest
obłożony, podpisany na okładce: imię,
nazwisko, klasa, 5. lekcje są numerowane, na marginesie umieszczona jest
data, temat podkreślony, 6. zeszyt jest w kratkę, ma 60 kartek). Jeśli Twój
zeszyt spełnia wszystkie warunki otrzymujesz ocenę celującą. Brak
któregokolwiek z wymienionych wymagań
powoduje obniżenie oceny o jeden stopień.
d)
kartkówki
- (bez zapowiedzi, pytania dotyczące 3 ostatnich tematów) czas trwania 5 -15 min.
e)
odpowiedzi
ustne - (bez zapowiedzi - trzy ostatnie tematy na każdej lekcji lub
określony wcześniej zakres materiału na lekcji powtórzeniowej).
W trakcie zajęć możesz otrzymać pytanie dotyczące wiadomości z trzech poprzednich lekcji. Otrzymujesz wówczas + lub - w zależności od udzielonej odpowiedzi. Plusy i minusy zostaną zamienione na ocenę. (patrz tabela)
W trakcie zajęć możesz otrzymać pytanie dotyczące wiadomości z trzech poprzednich lekcji. Otrzymujesz wówczas + lub - w zależności od udzielonej odpowiedzi. Plusy i minusy zostaną zamienione na ocenę. (patrz tabela)
f) prace domowe (pisemne - zwykle oceniane za pomocą plusów i minusów)
g)* udział w konkursach
szkolnych i międzyszkolnych
h)* projekty
(prace dodatkowe) indywidualne lub grupowe
2.
Zasady
współpracy:
a) Test
sprawdzający (sprawdzian) jest obowiązkowy. Jeśli nie możesz go rozwiązywać z
całą klasą, czynisz to w terminie dwóch tygodni od powrotu na zajęcia.
Jeśli tego nie uczynisz w przewidzianym
czasie otrzymujesz automatycznie ocenę niedostateczną.
To Ty musisz zadbać o to, aby
zgłosić się do nauczyciela i ustalić w przewidzianym czasie termin napisania sprawdzianu.
b) Poprawa
sprawdzianu jest dobrowolna
(jednorazowo) w ciągu dwóch tygodni od daty otrzymania poprawionej
pracy. W klasyfikacji semestralnej (rocznej) obie oceny są brane pod uwagę. W
razie uzyskania oceny gorszej z poprawy tracisz prawo do poprawy sprawdzianów
do końca semestru. Jeśli nie mogłeś rozwiązywać sprawdzianu z całą klasą nie
masz możliwości poprawienia go (ze względów technicznych).
c) W
przypadku "ściągania" otrzymujesz ocenę niedostateczną bez możliwości
poprawy.
d) W
trakcie trwania semestru możesz jeden raz zgłosić brak przygotowania na zajęcia
bez podawania przyczyny (z wyjątkiem lekcji powtórzeniowej) i dwa razy brak
zeszytu. Fakt zgłoszenia nieprzygotowania do zajęć zostanie wpisany do dziennika (również do LIBRUSA).
e) Ilość
ocen za odpowiedzi, sprawdziany i kartkówki uzależniona jest od Twoich postępów
w nauce (minimum 4 oceny).
3
Zasady
ustalania oceny semestralnej lub rocznej:
Nie masz możliwości "poprawy" oceny semestralnej
o stopień tuż przed końcem semestru lub roku szkolnego.
Oceny nie mają tej samej wartości. Ocena semestralna lub roczna
nie jest średnią arytmetyczną z uzyskanych ocen!
Ocenę
celującą roczną otrzymujesz:
Bez
względu na oceny jeśli jesteś laureatem lub finalistą konkursu
(uwzględniającego treści biologiczne) wojewódzkiego albo krajowego.
co
będzie oceniane?
|
ocena
współczynnik
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
testy (sprawdziany 45 minut)
|
5
|
5
|
10
|
15
|
20
|
25
|
30
|
projekty
|
5
|
5
|
10
|
15
|
20
|
25
|
30
|
kartkówki (do 15 minut)
|
4
|
4
|
8
|
12
|
16
|
20
|
24
|
odpowiedzi ustne (3 tematy)
|
4
|
4
|
8
|
12
|
16
|
20
|
24
|
odpowiedzi ustne (powtórzenie)
|
5
|
5
|
10
|
15
|
20
|
25
|
30
|
prace domowe
|
2
|
2
|
4
|
6
|
8
|
10
|
12
|
praca na lekcji
|
2
|
2
|
4
|
6
|
8
|
10
|
12
|
zeszyt
|
1
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Przykład:
Uczeń w ciągu semestru otrzymał następujące oceny:
Ø
3, 4 ze sprawdzianu (testu)
Ø
4, 2 z kartkówki
Ø
3 z odpowiedzi
Ø
5, 4 za prace domowe
Ø
5, 5 z aktywności na zajęciach
Jaką ocenę otrzyma?
suma wartości ocen wynosi: 15+20+16+8+12+8+10+10+10=101
suma współczynników wynosi: 5+5+4+4+4+2+2+2+2=30
ocenę otrzymujemy 101:30 = 3,36 czyli 3
*
oceny dodatkowe
współczynnik
|
ocena
|
powyżej 1 do 1,5
|
1
niedostateczny
|
powyżej 1,5 do2,5
|
2
dopuszczający
|
powyżej 2,5 do 3,5
|
3
dostateczny
|
powyżej 3,5 do 4,5
|
4
dobry
|
powyżej 4,5do 5,5
|
5
bardzo dobry
|
powyżej 5,5 do 6
|
6
celujący
|
Każdy może sprawdzić w LIBRUSIE co otrzyma. Patrzymy na ocenę roczną!
I proszę pamiętać, że prawo do poprawy (jeden raz, nie kilka razy) ma osoba, która pisała pracę w terminie.
Będę na ósmej godzinie w poniedziałek i czwartek (30.05.2016 i 2.06.2016)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz